Naaktwandeling in het Aamsveen in Overijssel

De laatste zonnige en warme dag van onze korte vakantie, dus toch nog maar even er op uit om even wat laatste naakte kilometers te maken.

We stonden met de camper op naturistencamping NON in Aamsveen, dat grenst aan het natuurgebied het Aamsveen.

Het begin van de wandeling.

Vanaf de poort een klein stukje gelopen tot we bij de ingang van het officiƫle pad stonden, daar werden we ingehaald door een stel dat ook daar ging wandelen, die lieten we gaan en ze waren al snel genoeg ver weg, zodat ik mijn kleding (kiltrokje en T-shirt) kon uitdoen en ik lekker naakt kon verder lopen.

De vogelkijkhut.

Mooi uitzicht! Buiten bedoel ik natuurlijkšŸ¤«

Geef 8, nee ik zie niemand!

Bij de vogelkijkhut nog even boven rond gekeken, maar de enige vreemde (naakte) vogel was ik vermoedelijk zelf! Dan weer verder, er lopen 3 wandelaars ons tegemoet, even goedemiddag gezegd en dan weer verder gelopen. Na een tijdje was er nog een stel dat ons tegemoet kwam, ook hier weer een goede middag en geen enkel negatief woord, ook niets positiefs trouwens!

Niet betreden dus!

Dit is de achterkant

Hier ook een leuk pad.

Afwisselend smal, breed etc.

Deze is smal maar loopt goed.

Verder wandelend en we bereiken de rand van het Nederlandse veengebied, er staan her en der grenspalen die de grens moeten aanduiden, we lopen soms net wel en soms net niet in Duitsland, maar je moet het pad blijven volgen, ook omdat de route afgezet is voor het grootste gedeelte waardoor de eventuele aanwezige zijpaden, zo er die al waren, verdwenen zijn, er was helaas geen mogelijkheid om wat leuke paadjes te ontdekken.

Nee, geen dikke vinger die opgestoken is, maar een grenspaal!

Hier staat mijn Eva net in Duitsland

En ik ook even aan de FKK in die Heimat

We wandelen weer verder

Aan het einde van het veengebied komen we uit op een breed bospad dat richting de locale weg gaat. Gelukkig is er een zijpad zodat we nog even in alle rust kunnen doorlopen, maar we komen toch weer uit op het fietspad en ik doe mijn kiltrokje weer aan, omdat er hier best wat fietsers rijden.

Een inkijk in Duitsland

Het laatste stuk bospad waar ik nog naakt kon zijn.

De kaart met het veengebied het Aamsveen

Na ruim 1 1/2 uur en ongeveer een kleine 5 Km zijn we weer bij de camper en nemen een koud biertje om te vieren dat het mogelijk de laatste naaktwandeling was van dit jaar.