Heerlijke naakte ochtendwandeling in Chaam.

Vanochtend zijn mijn vrouw en ik gaan wandelen in de Chaamse bossen.

We vertrokken om 10:00 uur van de parkeerplaats waar een aantal auto’s stonden van vermoedelijk de hondenuitlaters, want achteraan op de parkeerplaats was het nog leeg. De auto daar geparkeerd en het bos ingelopen. We hadden geen idee of het druk zou zijn (ook vanwege de schoolvakanties) op deze warme dag ook omdat we (of ik) niet eerder in de ochtend hier naakt gewandeld hadden.

Zodra we een beetje uit het zicht van de parkeerplaats waren, deed ik mijn T-shirt en mijn kiltrokje uit en helemaal naakt heb ik mijn weg vervolgd.

Mijn vrouw nam deze keer geen risico en had zich voorgenomen om gekleed te blijven, dit omdat we echt geen idee hadden of en hoeveel andere mensen we konden tegenkomen, maar ook vanwege de eventuele muggen door het stilstaande water her en der.

We waren verbaasd dat we helemaal niemand zagen in de bossen, ook niet op de bredere paden, hier dreven genoemd. Het was doodstil in het bos, ondanks dat we hele stukken op een aangegeven wandelroute liepen, of nee toch niet, in de verte een oudere man op de fiets die ons pad kruiste en bijna aan het einde iemand in de berm die ogenschijnlijk iets aan het plukken was, maar dat was zo ver weg dat wij eigenlijk niet goed zichtbaar konden zijn.

Wat ook opviel is dat de kleinere paadje soms zover overwoekerd zijn door het lange gras dat ze bijna onherkenbaar waren. Ook een goede indicatie dat er heel sporadisch op die paadjes gewandeld is, dus dat geeft weer meer vertrouwen om naakt te kunnen gaan, hoewel ik er totaal geen probleem mee heb, mocht ik iemand tegenkomen.

Al heerlijk naakt de eerste Km aan het lopen.

Anti muggen outfit van mijn Eva.

De dauw geeft een mooi gezicht op de spinnenwebben in het gras.

Deze keer heb ik mijn “vaste” route gelopen om te ervaren of het hier ook zo modderig was en je soms niet verder kon. Gelukkig viel dat enorm mee! 

Op de bijna 7Km waren er 4 plekjes waar het wat modderig was, maar je kon er prima zonder probleem langslopen, bij eentje was het wat lastiger, maar ook die kleine hindernis was snel genomen met behulp van een flinke dikke tak als houvast.

Mijn Eva springt er als een Gazelle eroverheen.

De zon scheen al lekker, bij het vertrek van de parkeerplaats was het al 20 grd. dus heerlijk naakt wandelweer! Hoe verder we liepen hoe meer we genoten van de stilte en de natuur om ons heen en zeker ook door de afwezigheid van andere wandelaars, hardlopers en mountainbikers om maar een paar te noemen.

Even op de enige bank die op onze route aanwezig was wat uitgerust en daarna weer verder op ons gemakje, want waarom zou je harder lopen als er zoveel te genieten is?

Even uitrusten.

De naakte bank!🤫

Bijna dichtgegroeide paadjes.

Hier een ven door de vele regen, eerder was er niks te zien.

Toch gezelschap van mijn schaduw!

Even poseren voor de fotograaf.

Sommige paadjes zijn nog amper herkenbaar door het lange gras.

Nog een leuk paadje, wat minder overwoekerd.

Kijkje in het bos.

Mooie droge paden.

Deze ook mooi droog.

De gewandelde route.

Op het einde van het pad dat naar de afslag naar de parkeerplaats loopt, deed ik mijn kiltrokje weer aan en liepen we de laatste meters naar de auto. Ondertussen was de temperatuur gestegen tot 25 Grd.

Geen enkele teek opgelopen ondanks dat we veel door hoog gras hebben gelopen en maar 1 muggenbeet die ik kreeg bij het pauzeren op het bankje.

Uiteindelijk na 6,6Km en 2 uur wandelen stonden we weer bij de auto en zijn we weer naar huis gereden, waarbij ik alleen het kiltrokje omgeslagen aanhad dus bijna naakt in de auto naar huis gereden.

Omdat het zo stil was in het bos en we volop hebben genoten,  besloten we om wel meer op warme dagen in de ochtenden samen te gaan naaktwandelen en zo van de natuur te genieten en de zon op je naakte lijf te voelen en als Adam en Eva door ons (tijdelijke) paradijsje te stappen, waarbij we hopen dat het weer net zo stil is.