Mooie wandeling in de avond op 31-8-2022.

De weersverwachting was prima!

Bij het vertrek 23 graden en tegen 21:00 uur nog 20 graden, dus uitstekend om de naturistische wandeling te gaan maken, die ik al een aantal dagen geleden op deze blog had aangekondigd.

Er waren enkele belangstellenden, maar niet iedereen kon of wilde op deze mooie zomeravond met mij de bossen in, zodat uiteindelijk er een medewandelaar overbleef waarmee ik de wandelafspraak heb bevestigd.

Tegen 18:45 uur vertrokken we van de parkeerplaats, waar wij de enige auto’s waren, een goed voorteken dat er amper of zelfs helemaal niemand meer in de bossen was. Na een kort stuk, nog met kleding aan te hebben gelopen, kwamen we meer in wat dichtere begroeiing en ontdeden ons van de kleding en wandelden heerlijk bloot verder.

Dat er zelden mensen op de route komen, die ik nu meerdere keren heb gewandeld, bleek wel uit het feit dat de verschillende paden verder dicht gegroeid waren en we soms “gemasseerd” werden door de takken van de nog jonge mastbomen. Ook het gras was opvallend lang en groen, waardoor we kunnen concluderen dat hier inderdaad amper iemand komt en er tevens wel voldoende water in de bodem moet zitten.

Al babbelend en genietend van de stilte en de natuur liepen we op een rustig tempo de route, deze keer geen hert of een ree gezien, maar wel zagen we een geklede wandelaar met rugzak ruim 100 meter voor ons. 

Deze kuierde op zijn gemakje waarbij we hem met het verschil in wandeltempo zouden inhalen, wat enige vragen opriep bij de medewandelaar over wat te doen. Gewoon doorlopen was mijn reactie en als we bij hem zijn zeggen we gewoon “lekker warm weer he? 

Helaas van onze geplande vriendelijke begroeting kwam niets terecht, want toen hij ons in de gaten had, versnelde hij het tempo aanmerkelijk en verdween al snel via een zijpad uit het zicht. We moesten even glimlachen, want ja, als je ineens 2 blote mannen ziet die je schijnbaar “achtervolgen”, dan moet je keuzes maken,

Uiteindelijk waren we na ruim 1,5 uur wandelen en 6 Km afgelegd hadden weer bijna aan het einde en even voor de parkeerplaats deden we weer wat kleding aan om naar de auto’s te lopen. 

Het was toen bijna half 9, dus mooi op tijd voor de officiële zonsondergang waren we terug.

Nog mijn medewandelaar bedankt voor de gezellige babbel en wandeling en toen weer naar huis, om daar weer bloot verder te genieten van de avond.

P.S. 

Jammer dat je de aankondiging te laat zag? En wil je ook een keer meewandelen met mij, laat dan een berichtje achter in het reactieformulier, of stuur een e-mail naar naturistischwandelen@gmail.com

Afhankelijk van de weersverwachting en tijd van het jaar, geef ik op deze blog de info over mijn wandelplannen.

Zomaar een kijkje in het bos.

En uitgestorven paden, niemand te zien.


Reacties