Naturistisch gewandeld op 9 mei in de avond.

Met het warme weer van overdag 24 graden en na een paar uurtjes lekker bloot liggen zonnen in de tuin, voelde ik het al flink gaan kriebelen om weer naturistisch te gaan wandelen, daardoor heb ik mijn “naturistische wandeluitrusting” in de middag al klaar gezet voor de avondwandeling die ik van plan was te gaan doen.

Ik had volop zin gekregen met het mooie weer om weer lekker de natuur in te gaan en ongekleed een mooie boswandeling te gaan maken op deze warme avond. 

Wandelschoenen, rugzakje, flesje water, telefoon aan de lader en mijn snel aan en uit te doen “kiltrokje”, dat mijn lieve vrouw voor mij gemaakt heeft van een patroon voor een omslagrok, lagen al klaar om aan te doen en mee te nemen.

Nee hoor, er is niets vreemds aan dat kiltrokje voor mij als man, voor de dames is een rokje niets bijzonders, maar het is gewoon voor een man ook heel erg praktisch als je naturistisch wilt gaan wandelen en vooral makkelijk en ook nog lekker luchtig. En met een paar grote stevige drukknopen ook snel uit en weer aan te doen zonder moeilijke omkleedpartijen. Want met wandelschoenen aan snel een (korte) broek aan en uitdoen is een echte uitdaging.  

Wat dat betreft zijn de dames in het voordeel, een omslagjurk of doek is veelal voldoende om jezelf te bedekken. Dus ik kies voor de kiltrok! Hooguit kan ik nog de Schotse taal leren om het helemaal echt te maken.

Rond half 8 kwam ik aan op de P van waar ik meestal de wandeling begin. Er stonden nog maar 3 auto’s nadat ik uitgestapt was, de auto afgesloten en mijn rugzakje om had, was het 19:40 uur. 

Het eerste stuk nog wel “gekleed” al is het wel erg minimaal met dat kiltrokje, zonder iets eronder, en een T-shirt, maar voor de buitenwereld was ik voldoende bedekt.

Zodra ik “uit het zicht” was verdwenen heb ik het T-shirt en het kiltrokje in mijn rugzakje gestopt en “gekleed” met alleen wandelschoenen en sokken ben ik verder gaan wandelen. Niemand te zien! 

Nou ja, een verdwaalde MTB’er die verderop een plasje had staan doen en mij daarna tegemoet fietste, ik heb de man nog vriendelijk gegroet toen hij vlakbij was, maar hij reageerde niet eens en fietste stevig door. 

Lekker verder gewandeld, de temperaturen waren nog steeds prima. Bij de smallere paadjes zag ik in de verte enkele keren een hert of ree? op het bospad staan, helaas geen echte goede zoom op de telefoon, maar toch maar geprobeerd om het vast te leggen. In totaal 3 X een hert of ree gezien, waarvan 2 kunnen fotograferen. Dat geeft wel aan hoe stil het in de avonden is in de bossen met warm weer en de meeste thuis in de tuin aan het BBQ’en zijn.

Toen ik langs het witgoor wandelde, kwamen ook de koeien al blij naar de rand van de wei gelopen, want ja, je ziet als koe niet elke avond een wandelaar zonder kleding! Gelukkig hadden die “dames” er blijkbaar geen moeite mee dat ik daar ongekleed voorbij wandelde, want ik heb niet een keer boeh geroep gehoord!

Om 21:20 was ik weer terug bij de auto, waarbij ik het laatste stukje van het pad naar de parkeerplaats uiteraard gekleed heb gedaan, maar er was niemand meer te zien, eigenlijk had ik ook nog ongekleed dat stukje kunnen doen, maar je moet de Goden niet verzoeken, toch?

Het was weer een mooie wandeling waarbij je jezelf werkelijk een met de natuur voelt, zo zonder kleding!

Bijna niet te zien, maar er staat een hert of ree in de verte!

Deze keer is het beter zichtbaar, de dieren komen pas uit het bos al het echt stil is.

Een mooi open stuk met rechte paden.

Zomaar een paadje, waarmee je het dichtere bos ingaat.

De koeien waren erg nieuwsgierig deze avond.

De zon is bija onder, nog te zien door de sluierbewolking.

Ja, en de P was dus echt helemaal leeg op mijn auto na!


Reacties